WwW.ANTi666.iR تالار گفتمان

WwW.ANTi666.iR تالار گفتمان

دانلود ويديو، صوت، كتاب، نرم افزارهاي دشمن شناسي و آخرالزمان - مهدويت


تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
زمان کنونی: ۶-۲-۱۳۹۴, ۰۲:۱۵ صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: چشم شوم
آخرین ارسال: دوکوهه...
پاسخ: 32
بازدید: 3992

 
امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی

کارمند رسمی مجازی!
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 335
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 1581 در 293 موضوع
سپاس کرده: 190
اعتبار: : 569
وضعیت : آفلاین
جنسیت: آقا
ارسال: #1
تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
(۱۶-۸-۱۳۹۱ ۰۱:۴۷ صبح)عبدالرحمن نوشته شده توسط:  
بسم الله الرحمن الرحیم

İmage

سلام بر مهدی یاوران عزیز

در این تاپیک قصد داریم نظریات خود را درباره جزا و برخورد با متخلفین و مجرمین در سبک زندگی اسلامی ارائه دهیم.
تمامی آیات مرتبط و احادیث در این باره باید جمع آوری شوند

یکی از حقوقی که در قانون جمهوری اسلامی هیچ پیشبینی ای نشده حقوق متهم است
  • مسئله اول مسئله شکنجه است که متاسفانه در رابطه با متهمان غیر سیاسی مانند متهمان به فروش مواد مخدر و قاچاقچیان (توسط اداره آگاهی) در حال انجام میباشد.
    • یکی دیگر از مسایل اصلی در خصوص حقوق متهم این است که زندانی حق دارد هر لحظه که اراده کند وکیل خود را ببیند ولی متاسفانه محدودیت هایی از قبیل اینکه دادیار یا قاضی صادر کننده حکم باید اجازه بدهد، اعمال شده که مساله را دشوار می کند.
      به همین خاطر در در برخی موارد اقرار گرفتن از متهم بدون حق ملاقات با وکیل صورت میگیرد که این نقض حقوق متهم است.
      • مسئله سوم حقوق از دست رفته متهم بی گناه بعد از تبرئه است. که در کشور اسلامی مان هیچگاه این حق رعایت نشده است.
        بازداشت و حبس افراد نه تنها موجب زيان مالي فرد دربند و خانواده تحت تكفل و سرپرستي او نيز ميشود، بلكه موجب تألمات روحي و صدمات معنوي و حيثيتي بسيار نسبت به افراد خانوادهاش هم ميگردد. که دستگاه قضایی هیچگاه حقوق پایمال شده متهمان را جبران نکرده است .
امضاي چشم شوم :

İmage
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶-۸-۱۳۹۱ ۰۷:۵۱ صبح، توسط چشم شوم.)
۱۶-۸-۱۳۹۱ ۰۷:۴۹ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 5 کاربر به دلیل این ارسال از چشم شوم سپاس کرده اند.
خط شكن, zahraaa, کوثر 313, دوکوهه..., meisamtiger
کارمند رسمی مجازی! سطح2
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 375
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 2812 در 372 موضوع
سپاس کرده: 2555
اعتبار: : 1617
وضعیت : آفلاین
جنسیت: خانم
ارسال: #2
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم


به چشم شوم:

اولش بگم که بنابه دلایلی من خیلی وقته از حقوق فاصله گرفتم ولی تا اونجاییکه یادمه جواب میدم
خب، این جمله ای که فرمودید:
"یکی از حقوقی که در قانون جمهوری اسلامی هیچ پیشبینی ای نشده حقوق متهم است" من باهاش مخالفم، درسته قانون ما در بعضی موارد کاستی داره ولی نه در اون حد که چشمگیر باشه، بیشترین مشکل در "نحوه اجرای قانون" وجود داره و وجود "رویه قضایی" که خودش یکی از موارد اصلی اجرای قانون شده
.

اما در مورد شکنجه؛ اینکه در "اداره اگاهی" اعمال میشه باهاتون موافقم
، و این رفتار بی شرمانه رو نمیپسندم. ولی اینو هم باید بگید که اگه اقراری هم بکنند نه اینکه اصلا تاثیری نداشته باشه ولی اقرار در صورتی منجربه صدورحکم میشه که نزد قاضی دادگاه باشه، مثلا در حدود(زنا، لواط، مساحقه و...که 4 بار اقرار باید نزد قاضی دادگاه باشد)و این موردی هست که وکیلِ طرف قبل از تشکیل جلسه دادگاه به متهم تفهیم میکنه و در اکثر موارد طرف با اینکه در اگاهی اقرار کرده در دادگاه منکر میشهdodgy...
.

در مورد حقوق متهم شما فقط به موارد منفی قضیه پرداختید موادی که در قانون ایین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی در مورد
تخفیف مجازات، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، عفو عمومی و خصوصی، اصل برائت و استفاده از وکیل تسخیری درصورت عدم توانایی گرفتن وکیل، قابل تجدیدنظربودن اراء صادره به مرجع بالاتر، علنی بودن دادگاهها به غیر ازموارد خانوادگی و اعمال منافی عفت و ...ذکرشده در ماده 188 ق ایین دادرسی کیفری، گذشت در جرایم خصوصی و... بهش پرداخته شده واقعا به نفع متهم صادرشده و موارد دیگه ای که هر کدومش اگه بخواد باز بشه و بررسی بشه زمانبرِ
----------------------------------------------------------------------------------------------

به هر حال من نمیگم اصلا بی عدالتی در دادگاهها وجود نداره که دقیقا دیدم وجود داره، محیطی پر از تنش، دروغ، غم، بی عدالتی ... که واقعا مرد و زنِ محکم و قوی میطلبه تا بتونه اینجور جاها کار کنه
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹-۸-۱۳۹۱ ۰۷:۵۸ صبح، توسط دوکوهه....)
۱۹-۸-۱۳۹۱ ۰۷:۵۷ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 6 کاربر به دلیل این ارسال از دوکوهه... سپاس کرده اند.
antipyramid, خط شكن, مهدي ياور, عبدالرحمن, کوثر 313, خط شكن
کارمند رسمی مجازی! سطح2
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 375
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 2812 در 372 موضوع
سپاس کرده: 2555
اعتبار: : 1617
وضعیت : آفلاین
جنسیت: خانم
ارسال: #3
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم

برای اینکه این تاپیک شکل منظمی به خودش بگیره با اجازه دوستان، اولش به طور خیلی مختصر مجازاتهای موجود رو توضیح میدمAnti666 _19_

مجازاتها کلا در قانون ما 5 دسته اند:
1 - حدود : به مجازاتی گفته میشود که در شرع(دین اسلام) نوع و میزان و کیفیتش مشخص شده است. که 9 جرم به مجازات حد محکوم میشوند: زنا، لواط، مساحقه، تفخیذ، قوادی، شرب خمر، محاربه، سرقت، قذف
2 - قصاص : مجازاتی که جانی به آن محکوم میشود و باید با جنایت برابر باشد. شامل قصاص عضو مثل چشم در برابر چشم و قصاص نفس
3 - دیات(دیه) : مالی است که به سبب جنایت بر نفس یا عضو به مجنی علیه(کسیکه جنایت روی او واقع شده) یا به ولی او داده میشود
4 و 5 - تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده : به طور خلاصه میشه گفت: مجازاتی که نوع و مقدار آن در شرع مشخص نشده و از طرف حکومت تعیین شده و موضوع بحث ما نیست مثل لغو پروانه رانندگی و...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خب، ما از اولین جرم یعنی "زنا" شروع میکنیم
.
.

"آیات مرتبط با زنا"

سوره اسرا - آیه 32 :
و به زنا نزدیک نشوید که آن کاری زشت و بد و نادرست است
سوره فرقان - آیه 68 و 69 : و بندگان واقعی خداوند رحمان کسانی اند که با وجود خدا معبود دیگری نمیخوانند و انسان را که خدا کشتن او را حرام کرده نمیکشند و زنا نمیکنند و هرکس این کارها را انجام دهد با وزر و وبال گناهانش روبرو خواهد شد ـ عذابش در روز قیامت دوچندان میشود و برای همیشه با خفت و خواری در آن عذاب می ماند
سوره نساء - آیات 15 و 16 به طور ضمنی
و نهایتا کاملترین آیات در باب زنا که مجازات ان را نیز ذکر کرده؛
سوره نور - آیات 2 تا 10 : زن و مرد زنا کننده را صد تازیانه بزنید و اگر به خدا و روز آخرت ایمان دارید نباید مهربانی و دلسوزی به آن دو شما را فرا گیرد و در کیفرشان سستی به خرج دهید...
.

.
.
البته قابل ذکر هست که مجازاتِ هر زنایی صد تازیانه حد(شلاق) نیست.
در 4 مورد مجازات زنا منجر به قتلِ(اعدام) زانی(زناکننده) میشود: زنا با محارم نسبی - زنا با زن پدر - زنای غیرمسلمان با زنِ مسلمان که در اینجا مرد اعدام میشود نه زن - زنا به عنف و اکراه (یعنی مرد علیرغمِ میلِ زن و با اعمال زور مرتکب زنا شود)
در 2 مورد مجازات رجم(سنگسار) برای مرتکب زنا اعمال میشود :
زنای مرد مُحصِن( یعنی مردی که همسر دایمی دارد مرتکب زنا شود)
زنای زن مُحصِنه ( یعنی زنی که شوهر دایمی دارد...)
(((( تازه این شرط احصان که باید در طرفین باشد تا موجب رجم شود اگر یکی از مردو زنی که همسر دایمی دارد به واسطه مسافرت یا حبس و... از همسر خود دور باشد دیگر رجم ندارد
اگر یکی از دو طرفی که مرتکب زنا شده باشد کودک نابالغی باشد فقط تادیب میشود و حدی ندارد
در شرایط عادی، مجازات هر یک از طرفین 100 تازیانه است
.
خیلی به ندرت اتفاق می افته که در قانون ما حد زنا اجرا شود چون اثبات زنا از 3 طریق است ؛ یا اینکه 4نفر به طور کامل این عمل رو دقیقا مثل هم بدون هیچ اختلافی شهادت دهند، خب ادم که نمیره جلوی 4نفر این عمل رو انجام نمیده، بعدشم فقط کافیه یک نفر یک موردی رو مثلا در مورد زمان یا مکانِ انجام زنا متفاوت توضیح بده هر 4 شاهد 80 ضربه شلاق میخورندــــــ مورد دوم اینه که مرتکب باید عملِ خود فقط نزد قاضی دادگاه 4بار اقرار کند اگه یکی از دو طرف اقرار کرد و دیگری انکار فقط اقرار کننده حد میخورد که معمولا در دادگاهها خانمها سریع اقرار میکنند و مردها انکار ــــــــ سومین راه اثبات هم علم قاضی است که خود قاضی با توجه به مستندات و دلایلی که ارائه میشود این جرم را اثبات کند
البته انقدر تو قانون راه جلوی پای مرتکب وجود داره تا حد(شلاق) در مورد او اعمال نشه که حد نداره. برای اطلاع بیشتر مراجعه کنید به مواد 63 تا 107 قانون مجازات اسلامی

در پاسخ بعدی ان شاء الله "احادیث مربوط به زنا" بیان خواهد شد


۱۹-۸-۱۳۹۱ ۰۹:۰۶ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 7 کاربر به دلیل این ارسال از دوکوهه... سپاس کرده اند.
antipyramid, خط شكن, zahraaa, مهدي ياور, عبدالرحمن, کوثر 313, خط شكن
کارمند رسمی مجازی! سطح2
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 375
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 2812 در 372 موضوع
سپاس کرده: 2555
اعتبار: : 1617
وضعیت : آفلاین
جنسیت: خانم
ارسال: #4
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم

"احادیث مربوط به زنا
"

پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :بر هر عضوى از اعـضاى انـسـان بـهـره‏ اى از زنا نوشته شده كه لاجرم به آن میرسد ؛ مثلاً زناى چشم نگاه كردن است و زناى پا ، رفتن (به سوى گناه) و زناى گوش ، شنيدن (صداهاى حرام)
كنز العمّال : 13026 منتخب ميزان الحكمة : 250


رسول اکرم (ص) فرموده اند : ای جوان ازدواج کن و از زنا بپرهیز که زنا ریشه های ایمان را ازدلت بر می کند. این زشتکاران با رفتار ناپسند خویش نه تنها سرمایه های معنوی خود را از دست می دهند بلکه با اشاعه فحشاء و بی عفّتی، محیط اجتماع را فاسد می کنند و باعث بدبختی و سیه روزی جامعه ی خود می گردند.
منبع : مکارم الاخلاق ،ص99



از امام صادق (ع) سوال شد :
چرا خداوند زنا را حرام کرده است ؟ فرمودند برای اینکه زنا باعث مفاسد مهم اجتماعی است. زنا قانون ارث و ارتباط مالی پدر و فرزند را از بین می برد . زنا ریشه ی نسب ها و عواطف خانوادگی را که اساس تشکیل اجتماع است قطع می کند. زن زناکار نمیداند از نطفه ی کدام مردی باردار شده و فرزندش متعلق به کیست . فرزند زنا پدر و ارحام پدری خود را نمی شناسد ، فرزند زنا نمی داند اقربای قانونی او کیست. ده ها مسائل اخلاقی و اجتماعی و تربیتی و خانوادگی و مالی و عاطفی باعث شده است که قانون گزاران الهی یعنی پیغمبران خدا زنا را تحریم کرده آن را گناه شناخته اند و همچنین قانون گزاران بشری زنا را غیرقانونی دانسته و آن را پلید و پست خوانده اند. نکته ی قابل ملاحظه این است که در دنیای متمدن موضوع زنا یک مشکل است و پیدایش فرزندان زنا مشکل دیگر . در اسلام نیز زنا یعنی آمیزش غیر قانونی زن و مرد یک گناه است و باردار کردن زن از راه زنا خودمستقلا گناه دیگر و بزرگتر ازگناه اول است.
منبع : سفینه (زنی) ص560


رسول اکرم (ص) فرموده اند : بعد از شرک به خداوند هیچ گناهی بزرگتر از این نیست که مردی نطفه ی حرام خود را در رحمی که بر او حلال نیست مستقر کند.
منبع : مستدرک جلد 2 ص567


امام صادق عليه السلام: يك درهم ربا نزد خداوند سنگين تر است از هفتاد بار زنا كردن با محارم در خانه خدا
نورالثقلين، ج 1، ص 295، ح 1177


امام صادق (ع) فرمودند : روز قیامت که میشود زن زیبایی را که به خاطر زیبائیش به فتنه ( و گناه ) افتاده است بیاورند ، آن زن گوید : پروردگارا تو مرا زیبا آفریدی و به همین خاطر من گرفتار فتنه و گناه شدم ، سپس ، حضرت مریم (ع) را روبرویش آورند و به او گویند : آیا تو زیبایی یا حضرت مریم (ع) ، ما او ( حضرت مریم (ع) ) را زیبا آفریدیم و دچار فتنه و گناه نگشت ، و هم چنین مرد زیبایی را که به خاطر زیبائیش به فتنه ( و گناه ) افتاده بیاورند و آن مرد گوید : بار پروردگارا تو مرا زیبا خلق کردی و از این جهت زنان به سوی من مایل شدند و مرا به زنا انداختند ، یوسف (ع) را نزدش آورند و به او گویند : تو زیباتری یا این ؟ ما او را زیبا خلق کردیم و با این حال به گناه نیفتاد. و همچنین مرد بلا و گرفتاری دیده ای را که به خاطر ابتلایش به بلا و گرفتاری به فتنه و گناه افتاده بود آورند ، آن شخص گوید بار پروردگارا بلا را بر من سخت کردی تا دچار فتنه و گناه شدم ! پس حضرت ایوب (ع) را بیاورند و بدان شخص گویند: آیا بلای تو سخت تر بود یا بلای این ؟ او ( حضرت ایوب (ع) ) هم گرفتار بلا شد ولی به گناه نیافتاد. ( طالبان برای پی بردن به بلا و گرفتاری که به حضرت ایوب (ع) وارد شد ، به کتاب حیات القلوب جلد 1 صفحه 203 الی 207 مراجعه کنند )
روضة الکافی جلد 2 صفحه 32 حدیث 291 ، حیات القلوب جلد 1 صفحه 206


حضرت محمد (ص) : بوی بهشت از مسافت پانصد سال راه شنیده میشود ولی عاق والدین و دیوث آن را نمی شنوند . عرض شد : ای رسول خدا دیوث کیست ؟ فرمود کسی که زنش زنا دهد و او بداند.
خصال الصدوق جلد 1 صفحه 81


نبى اكرم صلّى اللَّه عليه و اله فرمود: كه همانا براى اهل دوزخ فرياديست از بوى (فرج) شرمگاه زناكاران پس بپرهيزيد شما از زنا كردن كه در آن شش خصلت بد است سه تاى آن در دنيا و سه تا در آخرت پس آن سه تا كه در دنياست يكى اينست كه آبروى انسان را می ‏برد دومى باعث فقر و تهی ‏دستى می ‏شود سومى عمر زناكار را كوتاه ميكند و اما آن سه كه مربوط بآخرت است يكى سبب خشم و غضب پروردگار می ‏شود دومى سبب بدى حساب گردد سوم مجازات و عذاب زناكار را در قيامت بزرگ ميكند زناكاران روز قيامت می ‏آيند ولى از شرمگاه (فرج) آنان آتش زبانه ميكشد آنان از بوى گند شرمگاه‏شان (فرج) شناخته ميشوند كه زناكارند.
ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 174


حضرت رضا عليه السّلام فرمود: بزرگترين گناهان و زشت‏ ترين آنها در پيش من زنا است زيرا كه قاتل بواسطه ‏ى آدمكشى ديگرى را تباه و فاسد نميكند ولى مرد زناكار تا روز قيامت نسل بشر را فاسد ميكند و حرام را حلال ميكند در مجلس مأمون كه حضرت اين بيان را فرمود فقيه و دانشمندى نبود كه دست آن حضرت را نبوسد و اقرار بگفته ‏ى آن حضرت نكند.
ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 175


حضرت محمد (ص) فرمودند: هر گاه مردمان پيمان شكنند ، دشمن بر آنان‏ چيره گردد، و هيچ قومى ستم نكردند مگر اينكه كشتار در ميان آنان زياد شد، و منع نكردند گروهى زكاة را مگر اينكه آسمان بارانش را از ايشان دريغ داشت، و هر قومى كه در ميانشان زنا شيوع داشت مرگ ناگهانى در آن جمعيت فراوان بود، هر قومى كه كم فروشى كردند گرفتار قحط سالى شدند.
ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 175


حضرت رسول (ص)فرمود: هر گاه در ميان شما پنج چيز باشد به پنج بلا گرفتار خواهيد شد هر گاه ربا بخوريد زمين نعمتش را از شما دريغ دارد، هر گاه در ميان شما زنا آشكار شد مرگ ناگهانى فراوان شود، زمانى كه زمامداران ستم كنند چهارپايان بميرند زمانى كه مردم بيكديگر ستم كنند دولت آنها بزوال گرايد، وقتى كه سنت واگذارده شود بدعت روى كار آيد.
ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 175


حضرت محمد (ص) فرمودند : وقتی زنا رواج گیرد زلزله پیدا شود.
نهج الفصاحه حدیث 219


عبد الملك بن أعين گويد: از امام باقر عليه السّلام شنيدم ميفرمود: هنگامى كه شخص مشغول به زنا است شيطان با او در عمل شركت جويد و هر دو با هم آن را انجام دهند و يك نطفه بيش نيست و فرزند از هر دو پيدا می‏شود و اين شرك شيطان است.
ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 600



امام صادق عليه السلام فرمود: رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمود:
هرگاه مردى را ديديد
كه باكى از آنچه گويد و آنچه به او گفته شود ندارد، پس بدرستيكه يا از زنا است يا از شركت شيطان
اصول كافى جلد 4 صفحه :14 رواية :2


رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: روز قيامت خدا با سه كس سخن نگويد و به آنها توجه نفرمايد و پاك و بى آلايششان نسازد و براى آنها عذابى دردناكست: پير زنا كار و سلطان جبار و فقير خود خواه .


ان شاء الله ادامه دارد...
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷-۸-۱۳۹۱ ۱۲:۰۰ صبح، توسط دوکوهه....)
۲۶-۸-۱۳۹۱ ۱۱:۴۷ عصر
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 5 کاربر به دلیل این ارسال از دوکوهه... سپاس کرده اند.
antipyramid, خط شكن, عبدالرحمن, zahraaa, مهدي ياور
کارمند رسمی مجازی! سطح2
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 375
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 2812 در 372 موضوع
سپاس کرده: 2555
اعتبار: : 1617
وضعیت : آفلاین
جنسیت: خانم
ارسال: #5
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم

به علت شلوغ نشدن تاپیک ادامه احادیث مربوط به جرم(گناه) زنا رو از اینجا دان کنید
2صفحهpdf ـ حجم:58kb
http://www.mediafire.com/view/?79hgj7wemyx69kg


"""و اما ذکر چند نکته پیرامون سقوط مجازات جرم زنا"""

ماده 72 قانون مجازات اسلامی: "هرگاه کسی به زنایی که موجب حد است اقرار کند و بعد توبه نماید قاضی میتواند تقاضای عفو را از ولی امر نماید یا حد را اجرا کند"

ماده81ق.م.ا :"هرگاه زن یا مرد زانی قبل از اقامه شهادت توبه نماید، حد از او ساقط میشود و اگر بعد از اقامه شهادت توبه کند حد ساقط نمی شود"

و

1 - زن باردار و یا شیرده و زن مستحاضه و مریض بنا به شرایطی حد شلاق در مورد انها به تاخیر می افتد.

2 - زن در ایام بارداری و نفاس و زنی که بعد از وضع حمل، بیمِ تلفِ نوزادش رود و کفیلی نداشته باشد بنا به شرایطی حد قتل و رجم در مورد انها اجرا نخواهد شد

یک نکته در مورد انواع مجازات جرم زنا که یادم رفت بگم اینه: علاوه بر قتل، رجم و جلد، مجازات دیگه ای هم طبق ماده 87ق.م.ا ذکر شده؛
"مرد متاهلی که قبل از دخول(باهمسرش) مرتکب زنا شود به حد جلد+ تراشیدن سر+ تبعید به مدت 1سال محکوم خواهد شد.
.
.
.
دوستان گرامی توجه داشته باشید تمام این مباحث بطور کلی ذکر شد و ذکر جزئیات آن به علت شدت گستردگی به خود خواننده واگذار میشودAnti666 _19_


ان شاء الله در پاسخ بعدی مبحث "لواط" بررسی خواهد شد.

"صلوات"
۲۲-۹-۱۳۹۱ ۰۲:۱۷ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 2 کاربر به دلیل این ارسال از دوکوهه... سپاس کرده اند.
antipyramid, خط شكن
ارسال‌ها: 272
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۹۱
سپاس شده: 729 در 187 موضوع
سپاس کرده: 189
اعتبار: :
وضعیت : غایب
جنسیت: آقا
ارسال: #6
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم
سبک زندگی اسلامی فکر نکنم
معنی سبک زندگی سلامی رو متوجه شده باشیم
جامعه با توپ های بدون باد پر شده
۲۲-۹-۱۳۹۱ ۰۲:۴۸ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
کارمند رسمی مجازی! سطح2
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 375
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 2812 در 372 موضوع
سپاس کرده: 2555
اعتبار: : 1617
وضعیت : آفلاین
جنسیت: خانم
ارسال: #7
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم


" آیات مرتبط با لواط"


شعراء، ۱۶۵- ۱۶۶٫
اعراف، ۸۰- ۸۱
عنکبوت، ۲۸- ۲۹٫
نمل، ۵۴- ۵۶٫

"لواط در پاره ای از احادیث"

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «اگر کسانی را در حال انجام لواط پیدا کردید، هر دو را بکشید لواط زنا است بلکه زشت‏ترین صورت آن است.
علامه حلى، نهج الحق و کشف الصدق، ص ۵۴۷، ناشر، دار الکتاب اللبنانی، چاپ اول، بیروت‏، سال ۱۹۸۲ م‏.

امام رضا (ع) می فرماید: «اگر سزاوار بود شخصی دو بار رجم وسنگسار گردد، حق همین لواط کنندگان است… ».
محدث نورى، مستدرک الوسائل، ج ۱۸ ص ۸۲، مؤسسه آل البیت (ع) قم، ۱۴۰۸هـ ق.

پیامبر اکرم ‏(ص): «بوی بهشت به مشام کسی که مورد هم جنس گرایی واقع می‌شود، نخواهد رسید».
مکارم شیرازى، ناصر، تفسیر نمونه، ج ۱۵، ‌ص ۳۲۰، ناشر، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، تهران، ۱۳۷۴ ش.

پیامبر اکرم(ص) فرمود: «خداوند هفت طائفه را در بالاتر از آسمان های هفت گانه، لعن فرموده و از رحمت واسعه خود دور نموده است. پس یکى از آنها را سه مرتبه لعن فرموده… ملعون است، ملعون است، ملعون است، هر که عمل قوم لوط را انجام دهد…»
حسینى شاه عبدالعظیمى، حسین بن احمد، تفسیراثناعشری، ج۴، ص۱۳۲، انتشارات میقات‏،تهران،چاپ اول، ۱۳۶۳ش؛ سیوطى، جلال الدین، ‏الدرّ المنثور فی تفسیر المأثور، ج ۳،ص ۱۰۱،کتابخانه آیة الله مرعشى نجفى‏، قم، ۱۴۰۴ق.

از امام صادق (ع) نقل شده که رسول خدا (ص) فرمود: « هر که با پسرى آمیزش کند، روز قیامت با حال جنابت وارد مى ‏شود و آب دنیا او را پاک نمى ‏گرداند و خدا بر او خشم مى‏گیرد و او را لعنت مى‏کند و جهنّم را- که بد سرانجامى است- براى او آماده مى ‏سازد.»
صابرى یزدى، على رضا، انصارى محلاتى، محمد رضا، ‏ الحکم الزاهرة ، ترجمه انصارى، ص ۶۰۹، مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامى، چاپ دوم‏، قم،‏ ۱۳۷۵ ش‏.

پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم : هر فردى از امّت من‏كار قوم لوط را انجام دهد و بر اين كار بميرد ، مهلت داده مى‏شود تا در لحد گذاشته شود . زمانى كه در لحد گذاشته شد ، بيش از سه روز نمى‏پايد كه زمين او را به ميان قوم هلاك شده لوط پرت مى‏كند و روز قيامت با آنها محشور مى‏شود .
بحار الأنوار : 79 / 72 / 24 منتخب ميزان الحكمة : 506

امام رضا عليه‏ السلام : عـلّـت تحريم روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان ، يكى ساختار وجودى زنان و سرشت وجودى مردان است (كه هر يك براى جنس مخالف آفريده شده است) و ديگر اين كه روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان سبب از بين رفتن نسل (بشر) و برهم خوردن نظم و تدبير (جامعه) و نابودى دنياست .
علل الشرائع : 547 / 1 منتخب ميزان الحكمة : 506
ان شاء الله در پاسخ بعدی، این مبحث در "قوانین جزایی ایران" بررسی می شود.

یاعلی...



۲۸-۹-۱۳۹۱ ۰۲:۵۰ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 3 کاربر به دلیل این ارسال از دوکوهه... سپاس کرده اند.
کوثر 313, antipyramid, خط شكن
کارمند رسمی مجازی! سطح2
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 375
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 2812 در 372 موضوع
سپاس کرده: 2555
اعتبار: : 1617
وضعیت : آفلاین
جنسیت: خانم
ارسال: #8
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم

"لواط در قوانین جزایی ایران"
مواد 108 تا 126 قانون مجازات اسلامی به جرم لواط پرداخته است.

لواط، وَطْی(نزدیکی) انسان مذکر است چه به صورت دخول باشد یا تفخیذ(بدون دخول)،
حد لواط در صورت دخول قتل است البته در صورتیکه فاعل و مفعول هر دو بالغ و عاقل و مختار باشند. اگر یکی از ان دو نابالغ باشد به 74 ضربه شلاق تعزیر میشود و این درصورتیست که وادار به اینکار نشده باشد
حد لواط در صورت تفخیذ 100 تازیانه است.

راههای اثبات لواط در دادگاه همان است که در مبحث "زنا" گفته شود.

ذکر چند ماده مهم از همین فصل؛

ماده 123 - هرگاه دو مرد كه با هم خويشاوندي نسبي نداشته باشند بدون ضرورت در زير يك پوشش بطور برهنه قرار گيرندهر دو تا99 ضربه شلاق تعزير مي شوند .

ماده 124 -
هرگاه كسي ديگري را از روي شهوت ببوسد تا60 ضربه شلاق تعزير مي شود
.
ساقط شدن حد لواط؛(توبه قبل از شهادت شهود ، توبه بعد از اقرار)

ماده 125 - كسي كه مرتكب لواط يا تفخيذ و نظاير آن شده باشد اگر قبل از شهادت شهود توبه كند حد او ساقط مي شود و اگر بعد از شهادت توبه نمايد حد از او ساقط نمي شود
.
ماده 126 - اگر لواط و تفخيذ و نظائر آن با اقرار شخص ثابت شده باشد و پس از اقرار توبه كند قاضي مي تواند ازولي امرتقاضاي عفو نمايد
.

یاعلی...
۳۰-۹-۱۳۹۱ ۰۱:۳۰ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 4 کاربر به دلیل این ارسال از دوکوهه... سپاس کرده اند.
کوثر 313, antipyramid, مصطفي مازح7610, خط شكن
کارمند رسمی مجازی! سطح2
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 375
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 2812 در 372 موضوع
سپاس کرده: 2555
اعتبار: : 1617
وضعیت : آفلاین
جنسیت: خانم
ارسال: #9
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم

" آیات مرتبط با مُساحِقِه(همجنس گرایی زنان)"



در قرآن صراحتا در این خصوص آیه ای وجود ندارد اما بعضی از مفسران آيه 15 سوره نساء را اشاره به این مطلب مي‏دانند:
«وَاللاّتي يَاتينَ الْفاحِشَةَ مِنْ نِسائِكُمْ فَاسْتَشْهِدُوا عَلَيْهِنَّ اَرْبَعَةً مِنْكُمْ فَاِنْ شَهِدُوا فَامْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتّي يَتَوفّاهُنَّ الْمَوْتُ اَوْ يَجْعَلُ اللهُ لَهُنَّ سَبيلاً؛

و كساني كه از زنان شما مرتكب عمل منافي عفت شوند، چهار نفر از خودتان را به شهادت درباره آنها بطلبيد، اگر گواهي دادند، آنان را در خانه‏ هاي خود نگاه داريد (محبوس كنيد) تا مرگشان فرا رسد يا اين كه خداوند راهي براي آنها قرار دهد». ولي غالب مفسران، اين آيه را اشاره به مسأله زنا مي‎دانند.


" احادیث مرتبط با مساحقه "


امام صادق عليه ‏السلام :
نخستين كسى كه اين عمل را مرتكب شد ، قوم لوط بودند ؛ زيرا مردها به يكديگر پرداختند و زنان بى ‏مرد ماندند و در نتيجه آنها نيز ، همانند مردانشان ، به هم روى آوردند
منبع: بحار الانوار ـ 79/76/3


کتاب کافی ذيل آيه شریفه " كَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوحٍ وَ أَصْحابُ الرَّسِّ وَ ثَمُودُ" از یکی از اصحاب امام صادق سلام الله علیه به نام هشام روايت كرده: حضور حضرت امام صادق (ع) بودم، بانویى از حضرت، كيفر مساحقه زنان را با يكديگر سؤال نمود ، امام در جواب او فرمود : حد آن ها حد زنا مي باشد . زن عرض كرد: آيا خدای متعال اين موضوع را در قرآن بيان کرده، فرمود: بلى آن ها زنان اصحاب رسّ بودند كه مرتكب اين عمل زشت مي شدند.
منبع: بروجردی ، تفسير جامع، تهران ،انتشارات صدر ، 1366 شمسی، ج‏6، ص 418.

دو نفر زن از امام صادق سلام الله علیه پرسيدند:
آيا افتادن زن روى زنى ديگر را در كتاب خدا حرام میدانید؟ فرمود: بلى، اين عملِ همان زنان است كه در عهد تبّع می‏زيستند و آن زنانی اند كه با رسّ بودند. كسانى كه چنين كنند، بر ايشان جلباب (چادر)، زره، كمربند، تاج و چكمه‏ اى از آتش درست كرده ، روى همه آن ها پارچه ‏اى غليظ و خشك و متعفن از آتش بر تنشان می‏كنند. اين مساله را به همه زنان خود ياد دهيد.
منبع: موسوی ، ترجمه تفسیر الميزان، قم انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، 1374 شمسی، ج‏15، ص 304.

امام باقر(ع): مساحقه در زنان چون لواط در مردان است. فروع کافی
زني خدمت حضرت صادق عليه السلام آمد و عرض کرد : زناني که با يکديگر مساحقه مي کنند ، حدشان چيست؟ امام فرمود: ” حد زنا است، به راستي چون قيامت شود آنها را مي آورند و لباسهايي که از آتش بريده شده بر تن آنان مي کنند و مقنعه هاي آتشين بر سرشان مي بندند و زير جامه هاي آتشين به بدنشان مي پوشانند و عمودهاي آتشين در جوفشان(شکمشان) فرو مي کنند و آنها را در جهنم مي اندازند. فروع کافي

ان شاء الله در پاسخ بعدی، این مبحث در "قوانین جزایی ایران" بررسی می شود.

یاعلی...



۳-۱۰-۱۳۹۱ ۰۱:۰۱ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 3 کاربر به دلیل این ارسال از دوکوهه... سپاس کرده اند.
کوثر 313, antipyramid, خط شكن
کارمند رسمی مجازی! سطح2
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 375
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 2812 در 372 موضوع
سپاس کرده: 2555
اعتبار: : 1617
وضعیت : آفلاین
جنسیت: خانم
ارسال: #10
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم
"مساحقه در قوانین جزایی ایران"
مواد 127 تا 134 قانون مجازات اسلامی به جرم مساحقه پرداخته است.
مجازات این جرم طبق ماده 129 و 130 برای هر یک از طرفین( درصورتیکه بالغ، عاقل، مختار و دارای قصد باشد ) صد تازیانه است.
راههای ثبوت مساحقه در دادگاه و ساقط شدن مجازات همان است که در مبحث لواط بیان شده است.
و ذکر یک ماده مهم در این فصل؛ ماده 134 قانون مجازات اسلامی:
"هرگاه دو زن که با هم خویشاوندی نسبی نداشته باشند بدون ضرورت، برهنه زیر یک پوشش قرار گیرند به کمتر از صد تازیانه تعزیر می شوند. در صورت تکرارِ عمل و تکرارِ تعزیر در مرتبه سوم به هر یک صد تازیانه زده می شود.
ان شاء الله در پاسخ بعدی مبحث "قوادی" بررسی خواهد شد.

۸-۱۰-۱۳۹۱ ۰۱:۴۴ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 4 کاربر به دلیل این ارسال از دوکوهه... سپاس کرده اند.
کوثر 313, antipyramid, مصطفي مازح7610, خط شكن
کارمند رسمی مجازی! سطح2
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 375
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 2812 در 372 موضوع
سپاس کرده: 2555
اعتبار: : 1617
وضعیت : آفلاین
جنسیت: خانم
ارسال: #11
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم

"آیات مرتبط با شرب خمر"

آیه 219 سورة بقره / آیه 43 سورة نساء / آیه 90 و 91 سورة مائده / آیه 67 سوره نحل
"تحریم شراب در چند مرحله"

در شبه جزیره عربستان شراب‌خواری یک عادت عمومی بود و مبارزه قطعی و اصولی به زمان نیاز داشت. به همین جهت خداوند در قرآن کریم در چند مرحله حکم قطعی تحریم شراب را بیان فرمود:

در مرحله اول، فرمود:« شما از خرما و انگور، شراب درست می‌کنید و روزی نیکو نیز به دست می‌آورید » (سوره نحل آیه 67) و به این صورت به مسلمانان فهماند که شراب، روزی نیکو نیست.

در مرحله دوم، در (سوره بقره آیه 219) فرمود نفع شراب در برابر مضرات بی‌شمارش اندک است.

در مرحله سوم نیز در (سوره نساء آیه 43) تصریح فرمود که چون مسکر و شراب، هوشیاری و متانت و هوش و وقار انسان را سلب می‌کند، کسی نباید در حال مستی به نماز بایستد.

و سرانجام در مرحله چهارم ( سوره مائده آیات 90 و 91)تصریح فرمود که شراب و قمار و بت‌ها و ازلام
(نوعی ابزار بخت آزمایی) پلید و نحس‌اند و باید از تمام آنها اجتناب کرد. با این آیه، حکم قطعی تحریم شراب صادر شد و یکی دیگر از محرمات دین اسلام به صورت صریح و شفاف به مسلمین ابلاغ گردید.

نکته قابل توجه در آیات موجود در قرآن در زمینه استعمال شرب خمر این است که مجازات این گناه صراحتا ذکر نشده، البته در روایات منسوب به معصومین میزان آن ذکر شده که در پاسخ بعدی به آن پرداخته خواهد شد.
ان شاء الله در پاسخ بعدی "احادیث مرتبط با شرب خمر" بیان خواهد شد.
" یاعلی"


۱۴-۱۰-۱۳۹۱ ۰۱:۲۵ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 6 کاربر به دلیل این ارسال از دوکوهه... سپاس کرده اند.
کوثر 313, antipyramid, مصطفي مازح7610, خط شكن, sarbaze mahdi, savvy
کارمند رسمی مجازی! سطح2
*
پروفایل شما
ارسال‌ها: 375
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
سپاس شده: 2812 در 372 موضوع
سپاس کرده: 2555
اعتبار: : 1617
وضعیت : آفلاین
جنسیت: خانم
ارسال: #12
RE: تاپیک جامع جزا در سبک زندگی اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم

" پاره ای از مهمترین احادیث مرتبط با شرب خمر"
پیامبر اکرم - صلَی الله علیه و آله - فرمود: یا علی، خداوند عزوجل نماز آدم شراب خوار تا چهل روز قبول نمی كند و اگر در ظرف چهل روز بمیرد، کافر از دنیا رفته است.
منبع : بحار الأنوار، ج 77، ص 47
پیامبر اکرم - صلَی الله علیه و آله - فرمود: به یهود و نصاری سلام کنید ولی به شراب خوار سلام نکنید.
منبع : سفینة البحار، ص 428
امام باقر - علیه السّلام - فرمود: پیامبر اکرم - صلَی الله علیه و آله - ده کس را در مورد شراب نفرین کرد: باغبان، نگهبان، شراب ساز، میگسار، ساقی، حمل کننده، انباردار، خریدار، فروشنده، و کسی که سود آن را دریافت می دارد.
منبع : وسائل الشیعه، ج 12، ص 165

أمیرالمؤمنین - علیه السّلام - فرمود: اگر یک قطره شراب در چاهی افتد و پس از چندی آن چاه از بین برود و بجای آن مناره مسجدی بنیان شود. من بالای آن مناره اذان نخواهم گفت.
منبع : سفینة البحار، ص 428
پیامبر اکرم - صلَی الله علیه و آله - فرمود: کسی که مالی را به شارب الخمر قرض دهد، چنان است که در قتل مؤمنی دست دارد.
منبع : لئالی الأخبار، ج 5، ص 217
پیامبر اکرم - صلَی الله علیه و آله - فرمود: اگر شارب الخمر مریض شد، عیادتش نکنید و اگر مُرد، در تشییع جنازه اش حاضر نشوید.
منبع : الكافی، ج 6، ص 397

امام رضا - علیه السّلام - فرمود: کسی که دختر خود را به آدم شراب خوار (به عنوان همسر) بدهد، حقیقتاً قطع رحم نموده است.
منبع : مستدرک الوسائل، ج 3، ص 139

پیامبر اکرم - صلَی الله علیه و آله - فرمود: کسی که حاجت شارب الخمر را برآورد، چنان است که هزار مؤمن را كشته است و هزار بار کعبه را تخریب کرده است .
منبع : لئالی الأخبار، ج 5، ص 216

مفضل بن عمر گوید: از امام صادق - علیه السّلام - پرسیدم چرا خداوند شراب را حرام نمود: امام - علیه السّلام - فرمود: خدا شراب را حرام دانست، بخاطر فساد و تباهی ای که در آن است، چرا كه آدمی بر اثر نوشیدن آن تعادل خود را از دست می دهد و ایمان او نابود می گردد و مروت وی نیز از بین می رود و به ارتکاب زنا با محارم و خونریزی می پردازد و هنگامی که مستی بر او غلبه كرد، قبحِ کردار زشت خویش را ادراک نمی کند .
منبع : وسائل الشیعه، ج 17، ص 244


پیامبر اکرم - صلَی الله علیه و آله - فرمود: شراب خوار را تازیانه بزنید و اگر دوباره نوشید بازهم او را شلاق بزنید تا اینکه در مرتبه چهارم او را به قتل برسانید
.
منبع : تفسیر قمی، ج 1، ص 180


امام صادق - علیه السّلام - (در پاسخ طبیبی که می خواست با شراب امام را درمان کند) فرمود: من دوست ندارم (حتی) آن را ببینم و استشمام کنم، پس چگونه به وسیله آن خود را درمان کنم؟
منبع : من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 301

رسول اکرم (ص) فرموده اند : شراب مادر تمام پلیدیها و منشاء همه ی ناپاکی ها است.
منبع : مستدرک 3، ص139
به علی (ع) گفته شد که : شما عقیده دارید شرب خمر بدتر از زنا و دزدی است، فرمودند بلی و سپس استدلال کرد که شارب الخمر وقتی می میخورد و مست می شود زنا می کند ، به سرقت دست می زند، آدم می کشد و فریضه ی نماز را ترک می نماید
منبع : کافی6، ص403
رسول اکرم (ص) فرموده اند : مطرود از رحمت حق است کسیکه در کنار سفره ای بنشیند که در آن شرب خمر می شود.
منبع : مستدرک جلد3 ص71
رسول اکرم (ص) فرموده اند : به خدا قسم شرابخوار در قیامت به شفاعت من نائل نمی شود و در کنار کوثر به من وارد نخواهد شد.
منبع : کافی 6،ص400 و 398
امام صادق (ع) فرموده اند : هر زنی به آمیختن با شوهر شرابخوار خود تن در دهد به عدد ستارگان آسمان خطا کرده و فرزندی که از آن آمیزش تولید می شود پلید و ناپاک است.
منبع : لئالی الاخبار ،ص267
رسول اکرم (ص) فرموده اند : هر کس دختر خود را به همسری شارب الخمر درآورد مانند آن است که وی را به راه زناو بی عفتی سوق داده باشد.
منبع : مستدرک2،ص538

روایتی که امام صادق (ع) از پیامبر (ص) روایت کرده است: هر کس شرب خمر کند او را تازیانه بزنید پس اگر دوباره شرب خمر کرد او را تازیانه بزنید و اگر برای مرتبه سوم آنرا تکرار کرد او را بکشید.
منبع : حر عاملی، محمد بن حسن؛ وسایل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه، بیروت ـ لبنان، داراحیاء التراث العربی، بی‌تا، ج 18، ص 476

از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمودند: « علی (ع) در مورد یهودیان و نصرانی ها اگر شرب خمر و شرب مسکر را در یکی از شهرها به صورت آشکار مرتکب می شدند، هشتاد ضربه تازیانه حد جاری می کرد.


[b]ان شاء الله در پاسخ بعدی، این مبحث در "قوانین جزایی ایران" بررسی می شود.

یاعلی...
[/b]

[b]
[/b]
[b]
[/b]

۱۶-۱۰-۱۳۹۱ ۰۱:۰۴ صبح
جستجو
سپاس
نقل قول
[-] 4 کاربر به دلیل این ارسال از دوکوهه... سپاس کرده اند.
کوثر 313, antipyramid, عبدالرحمن, خط شكن


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درس‌هایی از امام برای زندگی مشترک ارتش ضد ماسون 0 68 ۵-۱۲-۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ عصر
آخرین ارسال: ارتش ضد ماسون
Lightbulb سرک کشیدن در زندگی دیگران ممنوع! SaBeQoN 0 211 ۱۰-۴-۱۳۹۳ ۰۶:۵۴ صبح
آخرین ارسال: SaBeQoN
  چند سوال در مقوله سبک زندگی Ghaher313 0 220 ۲۸-۱۲-۱۳۹۲ ۰۶:۴۱ عصر
آخرین ارسال: Ghaher313
Lightbulb »»»مجموعه پوسترهایی با موضوع سبک زندگی««« اسماء الحسنی 1 436 ۲۳-۱۲-۱۳۹۲ ۰۶:۰۸ عصر
آخرین ارسال: اسماء الحسنی
Lightbulb سبک زندگی اسلامی3:آداب خضاب كردن مردان و زنان خادم الحسن 0 330 ۸-۱۲-۱۳۹۲ ۰۶:۱۵ عصر
آخرین ارسال: خادم الحسن
Lightbulb سبک زندگی اسلامی2:آداب بريدن و پوشيدن لباس نو خادم الحسن 2 394 ۶-۱۲-۱۳۹۲ ۰۸:۵۹ عصر
آخرین ارسال: خادم الحسن
Lightbulb سبک زندگی اسلامی1:آداب انگشتر بدست کردن خادم الحسن 0 309 ۵-۱۲-۱۳۹۲ ۰۷:۲۷ عصر
آخرین ارسال: خادم الحسن
Lightbulb تاپیک جامع تفریح در سبک زندگی اسلامی vahidsk 54 6,364 ۴-۸-۱۳۹۲ ۰۱:۳۴ عصر
آخرین ارسال: Hasna

پرش به انجمن:

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

Powered by MyBB, Persian Lang by : MybbIran, طراحی و توسعه : Masoomi