WwW.ANTi666.iR تالار گفتمان

WwW.ANTi666.iR تالار گفتمان

دانلود ويديو، صوت، كتاب، نرم افزارهاي دشمن شناسي و آخرالزمان - مهدويت


پروسه طراحی سایت
زمان کنونی: ۲۹-۷-۱۳۹۶, ۰۳:۰۰ عصر
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: balavipourali
آخرین ارسال: balavipourali
پاسخ: 1
بازدید: 27

 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پروسه طراحی سایت

کارمند جدید مجازی!
*
ارسال‌ها: 12
تاریخ عضویت: شهريور ۱۳۹۴
سپاس شده: 4 در 3 موضوع
سپاس کرده: 0
اعتبار: : 0
وضعیت : آفلاین
جنسیت: آقا
ارسال: #1
پروسه طراحی سایت
نمیخوام همه رازهامو بر ملا کنم، اما امروز میخوام نظرمو در مورد پروسه طراحی سایت باهاتون در میون بذارم.


 

  • مشتری رو بشناسید


ما تو دارکوب برای شناخت مشتریهامون وقت میذاریم و یه طراحی حرفه ای برای برند / کسب و کارشون پیاده می کنیم. یکی از بهترین روشهای شناخت مشتری استفاده از پرسشنامه است. با پرسیدن یه سری سوالا میتونیم مشتری و نیازهاشو تعریف کنیم.
مثلا اینکه چرا میخواهید یه سایت جدید داشته باشید، یا تا حالا سایتتونو بازطراحی کردید؟ میخواهید کی باشید و چطوری به تصویر کشیده بشید؟
فرصت خوبی هم هست که درباره عناصر برند سوال کنیم، مثلا رنگها، لوگوی فعلیتون (فرصت هایی که برای تشویق مشتری ها به خرید هست). این ها مثالهایی از این پرسشنامه بودند و با توجه به اینکه هر طراح سایتی با دیگری متفاوته، شاید بد نباشه شما هم یه پرسشنامه تهیه کنید.


  • پیش نویس وایرفریم ها رو تهیه کنید


قدم بعدی پروسه اینه که وایرفریمها رو بر اساس اطلاعاتی که بدست آوردید پیش نویس کنید. ما از ابزار آنلاینی به اسم Wireframe | CC برای اینکار استفاده می کنیم. با این ابزار میتونید یه پیشنویس تهیه و به راحتی به اشتراک بذارید.

  • وایرفریم ها و ایده هاتونو با گروه به مشورت بذارید


وقتی وایرفریمها تکمیل شدند، وقتشه که با همکاراتون مشورت کنید. یه جلسه کوتاه 15 دقیقه ای ترتیب بدید و کارتونو براشون توضیح بدید. تک تک صفحات رو به ترتیب براشون شرح بدید. اگه گروه سوالی داشتن یا میخواستن تغییراتی روی وایرفریم بدید، حتما قبلا فرستادن وایرفریم اونها رو اعمال کنید.

  • وایرفریم ها رو به مشتری بفرستید و تأییدشونو بگیرید


حالا که وایرفریم ها اصلاح و مرتب و منظم شدن باید به مشتری نشونشون بدید و تأییدشو بگیرید. خیلی مهمه که مشتری وایرفریم رو تأیید کنه، چون در واقع این استخوانبندی طراحیه. اگه تأیید نشه و مشتری اواسط کار بخواد نظرشو تغییر بده و مسیر طراحی رو بهم بزنه شما هیچ پشتوانه ای ندارید. اگه ازتون خواستن تغییری اعمال کنید، در صورتی این کارو انجام بدید که این کار منطقی باشه. اگه نظری دادن که شدنی نبود، باید براشون توضیح بدید که این کار به فلان دلایل عملی نیست. طراح باید اقتدار داشته باشه و بتونه توضیح بده که چرا بعضی چیزها اینطورین و بعضی چیزها نمیتونن اینطوری باشن، در غیر اینصورت از طرف مشتری تحت فشار قرار خواهید گرفت.

  • طراحی صفحه نخست


اینجاست که جادوی واقعی شروع میشه. حالا پرسشنامه ای رو که مشتری پر کرده، یادداشت های جلسات، وایرفریم ها و فتوشاپهای باز رو بردارید و کارتونو شروع کنید. حواستون باشه حتما همه چیز رو مرور کنید تا چیزی از قلم نیفته. شما ابزار فوق العاده ای در اختیار دارید. میتونید خیلی زود به پروژه زندگی بدید.

  • با گروهتون مشورت کنید و مشکلات رو برطرف کنید


خیلی وقتها هم گروهی هاتون چیزهای مهمی در رابطه با یه کاری میگن، پس متعصب نباشید و وقتی در مورد کارتون نظر میدن بپذیرید. سعی کنید طوری از کارتون و تصمیماتتون دفاع کنید که برای همه قابل درک بشه. اگه مشکلی بود راه حلشو پیدا کنید. اگه همچین مسائلی پیش بیاد من همیشه با خودم میگم "همیشه یه راه دیگه ای هم هست". معمولا همینطوره!

  • ارائه کار به مشتری و بازبینی کار


تو این جلسه باید کارتونو به مشتری نشون بدید. شاید به نظرتون عجیب باشه اما وقتی کارتونو به مشتری نشون میدید به صورتش نگاه کنید. این همون تأثیر اوله که همیشه ازش صحبت می کنیم. اینطوری میتونید متوجه بشید که تو نگاه اول چه حسی راجع به سایت دارن. شاید عاشقش بشن، شایدم ازش متنفر بشن. در هر حال شما باید بهشون خدمت رسانی کنید و مشکلاتشونو بر طرف کنید. یادتون نره که متعصب نباشید! مشکلاتی رو که در مورد طراحی مطراح می کنن یادداشت کنید و برای رفعشون دنبال راه حل باشید.

  • تغییرات نهایی رو اعمال کنید و تأیید بگیرید


بعد از اینکه مشکلات / تغییرات رو یادداشت کردید، هر چی زودتر روشون کار کنید. بهتره تا هنوز تو ذهنتون تازه هستن روشون کار کنید. بعد دوباره کارتونو بفرستید.

  • طراحی صفحات داخلی رو شروع کنید


همیشه همه صفحات داخلی رو طراحی نمی کنیم، چون خیلی وقت گیره. اما همیشه باید حداقل 2-3 تا طراحی آماده داشته باشید تا مشتری بدونه قراره کار چطوری از آب در بیاد. بعضی صفحات بسته به اینکه چه چیزهایی لازمه، میتونن کاملا متمایز از بقیه باشن، تو طراحیتون حتما این صفحات رو هم بذارید. درست مثل طراحی صفحه نخست، باید این ها رو هم با گروهتون به مشورت بذارید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز قابل اجراست. هیچی نباشه دو تا فکر بهتر از یه فکر کار می کنه.

  • بازبینی و ارسال به مشتری


    سورس:طراحی سایت دارکوب sitedar.com
    پروسه طراحی سایت
امضاي balavipourali :

İmage
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲-۷-۱۳۹۶ ۰۹:۵۴ صبح، توسط balavipourali.)
۱۲-۷-۱۳۹۶ ۰۹:۵۲ صبح
سایت
جستجو
سپاس
نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اجزای یک وب‌سایت سازگار با سئو چیست؟ balavipourali 0 32 ۱۲-۷-۱۳۹۶ ۰۹:۵۹ صبح
آخرین ارسال: balavipourali
  طراحی قالب گرافیکی وبسایت balavipourali 0 32 ۱۱-۷-۱۳۹۶ ۰۲:۵۹ عصر
آخرین ارسال: balavipourali
  چک لیست طراحی سایت – 10 مرحله برای اینکه کمتر رتبه از دست بدهید balavipourali 0 29 ۱۱-۷-۱۳۹۶ ۰۲:۵۵ عصر
آخرین ارسال: balavipourali
  چگونه آتوریتی سایت را افزایش دهیم mahsa-nita 0 98 ۱۱-۴-۱۳۹۶ ۰۵:۵۳ عصر
آخرین ارسال: mahsa-nita
  نسبت متن به کد در صفحات وب سایت و تاثیر آن بر روی سئو arash.f 0 117 ۲۴-۲-۱۳۹۶ ۱۲:۴۳ عصر
آخرین ارسال: arash.f
  سایت ساز ها و دلایل بوجود آمدن آن ها؟ meysam999 0 144 ۵-۲-۱۳۹۶ ۰۳:۰۷ عصر
آخرین ارسال: meysam999
  الکسا، رنک سایت و سئو سایت ghazalehs 0 415 ۱۹-۳-۱۳۹۵ ۰۲:۵۱ عصر
آخرین ارسال: ghazalehs
Heart بهینه سازی سایت و افزایش فروش moradi777 0 462 ۱۷-۱-۱۳۹۵ ۰۳:۰۳ عصر
آخرین ارسال: moradi777

پرش به انجمن:

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

کلیه حقوق مادی و معنوی تالار گفتمان متعلق به ANTi666.ir می باشد.