برخی کاربران برای حفظ امنیت اطلاعات خود، آنتی ویروس‌های رایگان، کرک شده و یا ارزان قیمت غیراورجینال را نصب می‌کنند. این افراد تصور می‌کنند، آنتی ویروس‌ها بعد از کرک شدن عملکردی مشابه آنتی‌ویروس‌های اورجینال دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از مای پادویش، در این مطلب به بررسی تفاوت آنتی ویروس‌های اورجینال و غیراورجینال می‌پردازیم.

ضرورت استفاده از آنتی ویروس چیست؟
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به آنتی ویروس اعتقادی ندارند، باید بدانید که در هر ثانیه هزاران حمله سایبری در جهان انجام می‌شود. خسارت مالی این حملات بسیار سرسام آور می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید از اسناد و اطلاعات خود محافظت نمایید، می‌بایست از آنتی ویروس اورجینال استفاده نمایید.

آنتی ویروس اورجینال بخریم یا کرک شده؟

چرا از آنتی ویروس غیر اورجینال استفاده نکنیم؟
اگر به دنبال نصب و استفاده از آنتی ویروس هستید، باید بدانید که تنها آنتی ویروس‌های اورجینال می‌توانند نیاز شما را بصورت کامل برآورده سازند. آنتی ویروس‌های غیراورجینال که عموما رایگان یا با بهای ناچیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، به هیچ وجه عملکرد آنتی ویروس‌های اورجینال را ندارند. در ادامه به بررسی آنتی ویروس‌های غیراورجینال پرداخته شده است:

1-آنتی ویروس رایگان: شرکت‌های تولیدکننده آنتی ویروس در جهان، عموما برای تست محصولات خود، نسخه‌های رایگان را تولید و عرضه می‌کنند. این نسخه از محصولات بعد از مدت کوتاهی غیرفعال خواهد شد.

2-لایسنس‌هایی که به صورت رایگان در سایت‌ها منتشر می‌شوند: بعضی از شرکت‌های تولیدکننده آنتی‌ویروس، با مقاصد جذب سهم بیشتری از بازار، اقدام به صدور و انتشار لایسنس رایگان محصولات خود می‌نمایند. بروزرسانی محصولاتی که با این لایسنس‌ها فعال می‌شوند، بعد از گذشت زمان کوتاهی، با ضعف و محدودیت روبرو شده و به همین خاطر نمی‌توانند ایمنی مورد نیاز را تامین کنند.

3-نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس کرک شده: برای کرک کردن یک نرم افزار، نیاز است تا ساختار آن نرم‌افزار دستکاری شود. این موضوع باعث ایجاد حفره امنیتی در نرم‌افزار شده و امنیت سیستم را به خطر می‌اندازد. بنابراین امکان نفوذ در آنتی ویروس‌های کرک شده فراهم می‌باشد. از طرف دیگر، سرور شرکت‌های تولیدکننده آنتی ویروس در جهان، روز به روز هوشمندتر شده و بعد از زمان کوتاهی نرم‌افزارهای کرک شده را شناسایی و غیرفعال می‌نمایند.

4-آنتی ویروس‌های به ظاهر اورجینال خارجی: اگر به سایت‌های اصلی آنتی ویروس‌های خارجی مراجعه نمایید و قیمت آنها را با نرخ ارز کنونی محاسبه نمایید، متوجه قیمت بالای آنتی ویروس‌های اورجینال خواهید شد. برای مثال در حال حاضر هیچ یک از آنتی ویروس‌های معتبر اورجینال، کمتر از 500 هزار تومان قابل تهیه نیستند. در حالی که آنتی ویروس‌های به ظاهر اورجینال، با قیمت‌های بسیار ارزان‌تر از قیمت واقعی، در حال عرضه هستند.

تفاوت قیمت موجود، به این دلیل می‌باشد، که عرضه‌کنندگان محصولات به ظاهر اورجینال، آنها را از سایت اصلی خریداری نمی‌کنند. بلکه با راه‌اندازی یک سرور جعلی و دستکاری محصول، لایسنس‌های جعلی ساخته و نرم‌افزار را به جای اتصال به سرور اصلی، به سمت سرورهای جعلی سوق می‌دهند. در ادامه بسته‌های بروزرسانی و آپدیت محصول را از سرور اصلی دریافت کرده و روی سرورهای جعلی قرار می‌دهند. اما در این حالت فرایند بروزرسانی عموما با تاخیر همراه می‌باشد. نرم‌افزار نصب شده، بسته‌های بروزرسانی منتشر شده را بعد از چندین هفته دریافت نموده و به همین دلیل آنتی ویروس‌های به ظاهر اورجینال، امکان مقابله با ویروس‌های جدید را ندارند.

5-آنتی ویروس‌های به ظاهر اورجینال ایرانی: اغلب برندهای آنتی ویروس در ایران، بدون رعایت قانون کپی رایت و کسب اجازه از آنتی ویروس‌های خارجی، قالبی فارسی را روی هسته آنها نصب کرده و به نام آنتی ویروس اورجینال ایرانی عرضه می‌کنند. این محصولات به دلیل عدم کسب مجوز از شرکت‌های خارجی، با خطر قطع دسترسی و غیرفعال شدن دائمی مواجه هستند. از سوی دیگر، شرکت‌های عرضه کننده این محصولات، امکان تغییر در هسته، شخصی سازی و یا افزودن هیچ ویژگی را روی آنها ندارند.

آنتی ویروس اورجینال بخریم یا کرک شده؟

بهترین آنتی ویروس اورجینال چیست؟
برای تهیه بهترین آنتی ویروس اورجینال دو انتخاب وجود دارد: آنتی ویروس اورجینال خارجی و آنتی ویروس اورجینال ایرانی. در ادامه به بررسی این دو انتخاب پرداخته می‌شود.

1-آنتی ویروس اورجینال خارجی: عملکرد این محصولات معمولا بسیار مطلوب می‌باشد. اما استفاده از این محصولات برای کاربران ایرانی، ایراداتی را نیز به همراه دارد. مهمترین ایراد، قیمت بالای این محصولات می‌باشد. آنتی ویروس‌های اورجینال معمولا با قیمتی بین 500 هزار تا یک میلیون تومان عرضه می‌گردند. از طرف دیگر تحریم کشورمان باعث شده تا پشتیبانی این محصولات برای کاربران ایرانی با مشکل مواجه شود. عدم پشتیبانی از زبان فارسی نیز از دیگر ایرادات این دسته از محصولات می‌باشد.

2-آنتی ویروس اورجینال ایرانی: آنتی ویروس پادویش تنها آنتی ویروس اورجینال ایرانی می‌باشد. برخلاف سایر آنتی ویروس‌های ایرانی، هسته آنتی ویروس پادویش کاملا بومی می‌باشد. محصولات پادویش بواسطه استفاده از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته، قابلیت رقابت با محصولات معتبر خارجی را دارد. برخلاف آنتی ویروس‌های اورجینال خارجی، محصولات پادویش با قیمت بسیار مناسبی عرضه شده است. پشتیبانی حرفه‌ای و همیشگی از دیگر مزایای رقابتی این محصولات می‌باشد. همچنین این محصولات دارای رابط کاربری فارسی می‌باشند.

یکی از بزرگترین مزایای آنتی ویروس پادویش، وجود قابلیت ضد باج گیر در این محصول می‌باشد. ضد باج گیر پادویش به تایید موسسه معتبر AV-TEST آلمان، قابلیت شناسایی و مقابله با تمامی ویروس‌های باجگیر (شناخته شده و ناشناس) را دارد.

آنتی ویروس پادویش یک آنتی ویروس قوی و اورجینال بوده و دارای ویژگی‌های متعددی می‌باشد. جهت آشنایی بیشتر با آنتی ویروس پادویش نسخه امنیت کامل و آگاهی از سایر امکانات و ویژگی‌های توانید به وب سایت www.mypadvish.ir مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید